Новини

Проектът Level Up ще популяризира професионалното образование и обучение чрез интерактивна платформа, базирана на игри

Level Up logos 

ФБО е част от интересния проект Level Up, който започна през септември 2017 с цел да популяризира възможностите, които дава професионалното образование и обучение (ПОО) за бъдеща реализация, чрез атрактивна платформа с инструменти за кариерно ориентиране, базирани на игри.

Level Up ще използва ученето, базирано на игри, за да разработи интерактивен инструмент за кариерно ориентиране на млади хора. Този атрактивен подход ще помогне за разбиване на стереотипите, свързани с професионалното образование и избора му като „резервен вариант“ чрез демонстриране на широкия набор от компетентности и възможности за реализация, които носито.

Проектът се изпълнява от 7 водещи кариерни, технологични и обучителни организации: от Великобритания, Ирландия, Финландия, Германия, Унгария и България. Aspire-Igen Group (координатор) и Caped Koala - Великобритания, Cork Institute of TechnologyИрландия, The Government Office of Békés CountyУнгария,Фондация на бизнеса за образованиетоБългария, SataeduФинландия and VHS ChamГермания.

1

Началната среща по проекта се проведе в Кам, Германия в края на ноември 2017.

Като краен ефект Level Up цели да подобри качеството на кариерното консултиране, като от една страна ангажира и информира младите хора, а от друга – даде възможност на консултантите да повишат своите знания и умения. Ресурсите с информация за пазара на труда и наръчниците с добри практики и практически насоки, които ще бъдат създадени по проекта, ще направят кариерните специалисти по-уверени при популяризирането на ПОО и в прилагането на съвременни дигитални инструменти в тяхната работа. Това на свой ред ще подобри качеството на кариерната услуга, предлагана през платформата и ще помогне на повече млади хора да вземат информирано решение и да се насочат към специалности и професии, които са търсени на пазара на труда в Европа.

Level Up VET Skills Week 2017

Проектът беше представен по време на Европейската седмицат на уменията в професионално образование.

По-подробна информация за проекта ще намерите на неговия уебсайт http://levelupvet.eu/.

Проект No: 2017-1-UK01-KA202-036643

Този проект се финансира с подкрепата на Европейската комисия. Настоящото съобщение отразява единствено мнението на автора и Комисията не носи отговорност за информацията, която се съдържа в него.

 

Фондация на бизнеса за образованието представлява България в Ask4Job: Умения за възрастни за успех в кариерата, 2017-1-IT02-KA204-036755, програма Еразъм+, KA2

Проектът Ask4Job, койтоофициално стартира в Рим, Италия, е вдъхновен от Новата европейска програма за уменията (COM 2016 – 381). Програмата набляга на усъвършенстването и придобиването на нови дигитални умения от участниците на пазара на труда в Европа, с цел осигуряване на тяхната продуктивност и подкрепа на възрастните хора в усвояването на ключови компетентности и широк спектър от умения.

Днес много хора в Европа не умеят да четат и пишат добре. Освен това, дигиталните умения на огромна част от хората са много слаби. Такава реалност носи заплаха за сериозна безработица, бедност и социално изключване. Повече от половината от 12-те милиона дългосрочно безработни лица се считат и за нискоквалифицирани. В рамките на проекта, екипът на ASK4JOB ще има за цел да образова хора, които търсят подходящи форми на учене на пазара на труда. Специално внимание ще се обърне на придобиването на дигитални умения и компетентности. Една от целите на проекта е да създаде инструментариум за оценяване на обучителните методи и дигиталната грамотност на дългосрочно безработните.

Екипът на проект ASK4JOB ще се стреми да допринесе за:

1) постигане на дигитално гражданство и придобиване на дигитални умения;

2) създаване на равен достъп до интернет, подкрепа за иновациите и развитие на креативността.

Проектът обединява усилията на 11организации от 9 различни страни: E.Ri.Fo. (Италия), FyG Consultores (Испания), Turgutlu Kaymakamligi (Турция), Best Cybernetics (Гърция), Foxpopuli (Швеция), Vilnius Gabriele Petkevicaite-Bite Adult Education Center (Литва), Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Lodzi (Полша), Directorate of Secondary Education, Chania (Гърция), Institute for Private Enterprise and Democracy Foundation (Полша), Фондация на бизнеса за образованието (България) и All Digital (Белгия).

Първата среща на партньорите се състоя в офиса на координатора E.Ri.Fo в Рим, на 6-ти и 7-ми ноември, 2017. По време на срещата партньорите имаха възможност да представят своите организации и да създадат нови контакти. Координаторът представи проекта и насочи вниманието на партньорите към най-важните аспекти на неговото реализиране. Целите и дейностите на проекта, етапите на развитие, мерките, предвидени за постигане на целите, разпространението на информация и финансирането бяха подробно дискутирани.

Ask4Job 08112017

Геймифицираният онлайн курс по проект Open Mind е готов!

Open Mind e проект по програма Erasmus+, който има за цел да популяризира социалното предприемачество сред жени и студенти от неикономически специалности чрез иновативен геймифициран онлайн курс.

Преди една година осем организации от България, Гърция, Полша, Румъния и Великобритания обединиха своите усилия, за да създадат иновативен образователен продукт за хора, които са заинтересовани от социално предприемачество, независимо от техния академичен статус и специалност.

Инициативата включва: Висшето училище по застраховане и финанси, Фондация на бизнеса за образованието, Стопанска академия „Д. А. Ценов“; Българската технологична компания 11235; Института за развитие на предприемачеството (Гърция), Университета в Лодз (Полша), Университета „Титу Майореску“ (Румъния) и Университета в Шефилд (Великобритания).

Open Mind Meeting Lodz

Втора среща по проект OpenMind - Университет в Лодз, 18 Май 2017 г.

 

Иновативният онлайн курс обхваща 8 модула с обща продължителност 75 учебни часа (3 ECTS кредита).

  1. Основи на социалната икономика и предприемачеството
  2. Бизнес мениджмънт
  3. Нормативна рамка
  4. Канава на бизнес модел 
  5. Социален корпоративен маркетинг
  6. Набиране на средства
  7. Изготвяне на бизнес план
  8. Реализиране на социални проекти и постигане на социално въздействие

В допълнение на обучаемите ще бъде предоставен електронен сборник с 50 вдъхновяващи истории за жени социални предприемачи, събрани от всички страни партньори по проекта.

Open Mind Ebook

Методологията на курса включва също учебна програма, инструментариум за признаване на резултатите и наръчник за обучители. Съдържанието беше преведено на езиците на партньорите и над 60 ментори и наставници преминаха обучение за оказване на онлайн подкрепа на обучаемите в рамките на курса.

Обучение на обучители в Стопанска Академия ‚Д. А. Ценов“ - Свищов

Геймифицираната онлайн обучителна платформа ще бъде достъпна скоро чрез официалната уеб страница на проекта Open Mind – http://open-mind-project.eu. Плаформата ще предоставя възможност за работа на всички езици на страните партньори (български, гръцки, полски, румънски и английски).

Игровите елементи (мисии, нива, награди, конкурентност, сътрудничество и забавление) допринасят за създаване на една ангажираща и мотивираща образователна среда, чрез която, по вълнуващ начин, обучаемите ще придобият основни знания и умения и ще развият иновативното си мислене и инициативност, които са им необходими, за да станат социални предприемачи.

До края на 2017 г. в геймифицирания онлайн курс ще се включат 120 студенти и възрастни. Резултатите ще бъдат представени по време на двата Национални уъркшопа по проект Open Mind през февруари следващата година в София и Свищов.

Искате да се включите?

Геймифицираният онлайн курс по проект Open Mind стартира официално през м. март следващата година. Ако искате да сте част от Приключението Open Mind, харесайте нашата Facebook страница и научавайте първи новините! 

 

 

Erasmuslogo horisonal SMALL

Проект No: 2016-1-BG01-KA203-023754

Този проект се финансира с подкрепата на Европейската комисия. Настоящото съобщение отразява единствено мнението на автора и Комисията не носи отговорност за информацията, която се съдържа в него.

Още статии ...